- موبایل سال
- مرکز مقالات
- برای مغازه گوشی فروشی چی باید بلد باشم
برای مغازه گوشی فروشی چی باید بلد باشم
خلاصه
1404/03/16
برای موفقیت در یک مغازه گوشی فروشی، باید مجموعهای از مهارتها و دانشها را در زمینههای مختلف داشته باشید. در اینجا یک لیست جامع از مواردی که باید بلد باشید آورده شده است: **
برای موفقیت در یک مغازه گوشی فروشی، باید مجموعهای از مهارتها و دانشها را در زمینههای مختلف داشته باشید. در اینجا یک لیست جامع از مواردی که باید بلد باشید آورده شده است:
**1. دانش فنی و تخصصی:**
* **انواع گوشیها و برندها:**
* شناخت کامل برندهای مختلف گوشی (Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei, Oppo, etc.)
* آشنایی با مدلهای مختلف هر برند، مشخصات فنی، ویژگیها و مزایا و معایب هر کدام
* توانایی مقایسه مدلهای مختلف با یکدیگر و ارائه مشاوره به مشتری بر اساس نیاز و بودجه
* **سیستمعاملها:**
* تسلط کامل بر سیستمعاملهای Android و iOS
* آشنایی با نسخههای مختلف سیستمعاملها، تفاوتها و ویژگیهای هر نسخه
* توانایی رفع مشکلات نرمافزاری رایج و ارائه راهکار به مشتری
* **سختافزار:**
* آشنایی با قطعات سختافزاری گوشیها (پردازنده، حافظه، دوربین، صفحه نمایش، باتری و غیره)
* دانستن عملکرد و نقش هر قطعه در کارایی گوشی
* توانایی تشخیص مشکلات سختافزاری رایج و ارائه راهنمایی به مشتری
* **شبکههای موبایل:**
* آشنایی با انواع شبکههای موبایل (2G, 3G, 4G, 5G) و تفاوتهای آنها
* دانستن نحوه عملکرد شبکهها و تأثیر آنها بر سرعت اینترنت و کیفیت تماس
* **لوازم جانبی:**
* شناخت انواع لوازم جانبی گوشی (قاب، گلس، شارژر، هندزفری، پاور بانک و غیره)
* دانستن کیفیت و کارایی لوازم جانبی مختلف
* توانایی ارائه مشاوره به مشتری در انتخاب لوازم جانبی مناسب
**2. مهارتهای فروش و ارتباط با مشتری:**
* **فن بیان قوی و مهارتهای ارتباطی:**
* توانایی برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان با سلایق و نیازهای مختلف
* فن بیان قوی و واضح برای توضیح ویژگیهای گوشیها و ارائه مشاوره
* توانایی گوش دادن فعال به مشتری و درک نیازهای او
* **مهارتهای فروش:**
* آشنایی با تکنیکهای فروش و بازاریابی
* توانایی متقاعد کردن مشتری به خرید
* توانایی ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری
* **مدیریت مشتری:**
* توانایی پاسخگویی به سؤالات و شکایات مشتریان
* توانایی حل مشکلات مشتریان به طور مؤثر
* حفظ آرامش و خوشرویی در برخورد با مشتریان ناراضی
**3. مهارتهای مدیریتی و مالی:**
* **مدیریت موجودی:**
* توانایی مدیریت موجودی گوشیها و لوازم جانبی
* پیشبینی نیازهای بازار و سفارش کالا به موقع
* جلوگیری از کمبود یا انبار شدن بیش از حد کالا
* **حسابداری:**
* آشنایی با اصول حسابداری و مالی
* توانایی ثبت و نگهداری حسابها
* محاسبه سود و زیان
* **بازاریابی:**
* آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات
**1. دانش فنی و تخصصی:**
* **انواع گوشیها و برندها:**
* شناخت کامل برندهای مختلف گوشی (Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei, Oppo, etc.)
* آشنایی با مدلهای مختلف هر برند، مشخصات فنی، ویژگیها و مزایا و معایب هر کدام
* توانایی مقایسه مدلهای مختلف با یکدیگر و ارائه مشاوره به مشتری بر اساس نیاز و بودجه
* **سیستمعاملها:**
* تسلط کامل بر سیستمعاملهای Android و iOS
* آشنایی با نسخههای مختلف سیستمعاملها، تفاوتها و ویژگیهای هر نسخه
* توانایی رفع مشکلات نرمافزاری رایج و ارائه راهکار به مشتری
* **سختافزار:**
* آشنایی با قطعات سختافزاری گوشیها (پردازنده، حافظه، دوربین، صفحه نمایش، باتری و غیره)
* دانستن عملکرد و نقش هر قطعه در کارایی گوشی
* توانایی تشخیص مشکلات سختافزاری رایج و ارائه راهنمایی به مشتری
* **شبکههای موبایل:**
* آشنایی با انواع شبکههای موبایل (2G, 3G, 4G, 5G) و تفاوتهای آنها
* دانستن نحوه عملکرد شبکهها و تأثیر آنها بر سرعت اینترنت و کیفیت تماس
* **لوازم جانبی:**
* شناخت انواع لوازم جانبی گوشی (قاب، گلس، شارژر، هندزفری، پاور بانک و غیره)
* دانستن کیفیت و کارایی لوازم جانبی مختلف
* توانایی ارائه مشاوره به مشتری در انتخاب لوازم جانبی مناسب
**2. مهارتهای فروش و ارتباط با مشتری:**
* **فن بیان قوی و مهارتهای ارتباطی:**
* توانایی برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان با سلایق و نیازهای مختلف
* فن بیان قوی و واضح برای توضیح ویژگیهای گوشیها و ارائه مشاوره
* توانایی گوش دادن فعال به مشتری و درک نیازهای او
* **مهارتهای فروش:**
* آشنایی با تکنیکهای فروش و بازاریابی
* توانایی متقاعد کردن مشتری به خرید
* توانایی ارائه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری
* **مدیریت مشتری:**
* توانایی پاسخگویی به سؤالات و شکایات مشتریان
* توانایی حل مشکلات مشتریان به طور مؤثر
* حفظ آرامش و خوشرویی در برخورد با مشتریان ناراضی
**3. مهارتهای مدیریتی و مالی:**
* **مدیریت موجودی:**
* توانایی مدیریت موجودی گوشیها و لوازم جانبی
* پیشبینی نیازهای بازار و سفارش کالا به موقع
* جلوگیری از کمبود یا انبار شدن بیش از حد کالا
* **حسابداری:**
* آشنایی با اصول حسابداری و مالی
* توانایی ثبت و نگهداری حسابها
* محاسبه سود و زیان
* **بازاریابی:**
* آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات
فروشنده های موبایل و لوازم جانبی به ترتیب ستاره در سایت موبایل سال
اگر شما هم به کار خرید و فروش موبایل،تعمیرات موبایل،لوازم جانبی موبایل و غیره مشغول هستید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «موبایل سال» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
فروشندگان موبایل و لوازم جانبی به ترتیب ستاره در سایت موبایل سال
سایر مطالب آموزشی سایت موبایل سال :
- گوشیم خیلی داغ میکنه علت از چیه
- چطوری نور صفحه را در اندروید کم یا زیاد کنم
- انواع نسخههای iOS برای گوشی کدامند
- در گوشی اپل چطور امنیت را بالا ببرم
- چطور امنیت گوشی اندروید را بالا ببرم
- چطور بفهمم در اندروید بابت چی فضا مصرف شده
- گوشیم سریع حافظش پر میشه چکار کنم
- چطور گوشی تلفن همراه اصلی و تقلبی را تشخیص بدم
- چطور گوشی سامسونگ را ریست فکتوری کنم
- گوشیهای برند سامسونگ چه ویژگیهایی دارند
- حافظه رم در گوشی های موبایل